۱۳۹۴ بهمن ۱۱, یکشنبه

خود فریبی ممکن است ، اما فریب مردم ممکن نیست


     آیت اله علی سعیدی 
بخش هائی از سخنرانی حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در برابر بسیجی ها در اصفهان:
قرآن اینگونه راه را به ما نشان می دهد، وقتی می‌فرماید پیامبر پایت را در این مسجد نگذار، ما باید بفهمیم که نباید پایمان را در هر جلسه و حزبی بگذاریم، به هر کسی نباید رأی بدهیم! بدانیم به کدام لیست رأی بدهیم به کدام ندهیم! کدام منبری یا مداح یا کارشناس را دعوت کنیم و کدام را دعوت نکنیم.
خروشچف تصور می‌کرد چون حالا شوروی قدرتی معادل با آمریکا دارد و آمریکا نمی‌تواند با آن مقابله کند، پس حالا عیبی ندارد تا با آن‌ها وارد تعامل و مذاکره شد تا قدری از تنش‌ها کاسته شود و هر وقت اگر آمریکایی‌ها خواستند زورگویی کنند یا فریب دهند ما هم چیزی از دست نداده‌ایم و جواب محکمی به آن‌ها خواهیم داد. وی اظهار داشت: آمریکا از طریق دوستان غربگرایی که در شوروی داشت جبهه طرفدار خود را تقویت کرد و در انتخابات حمایت وسیعی از آن‌ها کرد و توانست طرفداران خود را وارد دومای شوروی کند، هم‌چنین افکار عمومی شوروی را تحت تاثیر قرار دادند و نمایندگان وابسته به آمریکا در مجلس از همه طرح‌های مذاکرات آمریکایی‌ها حمایت کردند.
نماینده ولی فقیه در سپاه بیان داشت: نخستین پیمانی که امضاء شد منع توسعه راکتورهای اتمی شوروی بود، خروشچف شرط کرده بود که نباید مذاکرات از توافق هسته‌ای فراتر برود، اما آمریکایی‌ها این‌بار پای شوروی را به پرونده سازی‌های حقوق بشر باز کردند و پیمان هلسینکی هم امضاء شد.
سعیدی بیان کرد: رییس دولت بعدی وقتی خواست دوباره به شعارهای اصلی انقلاب یعنی استکبارستیزی برگردد دیگر دیر شده بود، چرا که مردم شرطی شده و آماده برای یک تحول بزرگ بودند، بعدها یلتسین و گورباچوف هم معتقد به ادامه راه تفکر خروشچف شدند، چرا که دیگر چاره‌ای جز این نداشتند چون غرب‌گراها افکار مردم را تغییر داده بودند.
وی ابراز داشت: امروز اگر آقای پوتین مقابل آمریکا ایستاده به این علت است که از اشتباهات گذشته درس گرفته و فهمیده که با گرگ نمی‌شود همزیستی مسالمت آمیز داشت و آن معضلاتی که از سوی آمریکا در گرجستان و اوکرائین و دیگر مناطق برای روسیه پیش آمد هم ریشه در همان اشتباهات و نوع دیدگاه آن‌ها نسبت به استکبار بود.
نماینده ولی فقیه در سپاه ادعا کرد: امروز ایران هم باید بداند که توافق هسته‌ای جای خودش را دارد، اما غرب‌گرایی و سرسپردگی به غرب است که خطرناک است و باید مسأله هسته‌ای را از مسائل دیگر جدا کنیم، نباید بر سر آرمان‌ها و شعارهای اصلی انقلاب با غرب مذاکره کنیم.
سعیدی اظهار عقیده کرد: چیزی که خروشچف به شدت از آن غافل بود، نفوذ فرهنگی و تغییر افکار و آرای مردم از سوی جریان‌های غربگرا بود، او به خیال خودش می‌خواست منافع کشورش را در کنار دوستی با آمریکا حفظ کند، هسته‌ای و نفت و گاز را حفظ کند، به همین دلیل از آرمان‌های اصلی انقلاب فاصله گرفت، او خوی گرگ صفتی آمریکا را نمی‌دانست، نفوذ فرهنگی را از یاد برده بود. نبود مجلسی انقلابی در روسیه برای مقابله با اقدامات اشتباه دولت از مهم‌ترین عوامل سقوط شوروی بود.
وی اظهار داشت: از مهم‌ترین عوامل اصلی فروپاشی شوروی بهره‌مند نبودن از مجلسی انقلابی بود که بتواند در مقابل افکار و اقدامات اشتباه خروشچف و گورباچوف بایستد، اگر دومای شوروی انقلابی بود، قطعا مقاومت می‌کرد و کار به فروپاشی نمی‌کشید.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر