۱۳۹۴ شهریور ۲۶, پنجشنبه

سمیر زند ؛ خواننده پاپ فرزند آیت اله ابولقاسم خزعلی.



                              ابوالقاسم خزعلی درگذشت

              
آیت اله ابوالقاسم خزعلی ، عضو مجلس خبرگان رهبری و از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی در گذشت.

ابوالقاسم خزعلی ۲۰ سال در شورای نگهبان فعالیت کرد و از ابتدا مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر بود.

او یکی از روحانیان محافظه‌کار و اصولگرا در جمهوری اسلامی بود و مواضع سیاسی و اجتماعی‌اش همواره در حمایت از این بخش از اسلامگرایان بود.
خزعلی دو سال پیش در برنامه تلویزیونی «شناسنامه» اعلام کرد که به‌هنگام تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی، آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران، به او گفته که باید مانع ریاست جمهوری زنان شد.



خزعلی گفت: «در شورای تدوین قانون اساسی بحثی در مورد کاندیدا شدن بانوان برای ریاست جمهوری ایجاد شد که من برای مشورت با امام نزد ایشان رفتم. امام به من فرمودند مبادا زن رئیس‌جمهور شود، این خوب نیست


در زمان کاندیداتوری محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری، ابوالقاسم خزعلی در کنار محمدتقی مصباح یزدی از حامیان جدی احمدی‌نژاد در میان روحانیان بود.



او انتخاب احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری را مورد تأیید امام آخر شیعیان دانست.

در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۹۲ نیز خزعلی از سعید جلیلی، نماینده محافظه‌کاران حمایت کرد.

اما ، مهدی خزعلی فرزند او در جریان رویدادهای انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری در سال ۸۸ به مخالفت با نتایج انتخابات برخاست و بارها به زندان افتاد. با این حال آیت‌الله خزعلی از او اعلام برائت کرد. او در ۲۸ خرداد ۸۸ با صدور نامه‌ای سرگشاده نوشت: «پسرم مهدی خزعلی از راه مستقيم منحرف شده درست در خط مقابل قرار گرفته (...) ديگر با او صحبت نمی‌كنم و حرف‌های نامناسب او را بر نمی‌تابم. (...) او از ما جداست. با من ارتباطی ندارد ولی الان هم دعا می‌كنم خداوند به او توفيق دهد كه از راه انحرافی كه پيش گرفته است برگردد وگرنه خداوند مقتدر، اسلام و انقلاب و امام و رهبر و رئيس جمهور و مسلمين عزيز را از شر او مصون و محفوظ بفرمايد



آیت‌الله خزعلی بارها علیه میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران جنبش موسوم به سبز و محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران سخن گفت و آن‌ها را به «دشمنان انقلاب» مربوط دانست.


مواضع اجتماعی ابوالقاسم خزعلی نیز از زمره محافظه‌کارترین دیدگاه‌ها بود. او از سرکوب روزنامه‌نگاران حمایت می‌کرد، مدافع رعایت سرسختانه حجاب در مراکز آموزشی بود و خواهان جایگزینی عید غدیر به جای عید نوروز بود

فرزند دیگر ایشان که به علت علاقه به فعالیتهای هنری نام خود را به هسمیر زند   تغییر داده است ، از خواننده های شناخته شده پاپ ایران بشمار می رود. فراموش نکنیم که این فرزند حاصل همان ازدواج ابوالقاسم خزعلی با دختر بسیار جوان و زیبایی بود که مدتها در محافل به جنجالی تبدیل شده بود.

















هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر